Kuinka toimia jos asianajotoimiston kanssa tulee riitaa?

Asiakkaalla voi tulla riitaa asiaansa hoitavan asianajotoimiston kanssa. Asia tulisi ensin pyrkiä ratkaisemaan sovinnollisesti ottamalla asianmukaisesti yhteyttä suoraan toimistoon. Siten voidaan selvittää riidan kohde ja yrittää saavuttaa ratkaisu asiassa. Mikäli riitaa ei saada tällä tavalla sovinnollisesti ratkaistua, voi asiakas kääntyä Asianajajaliiton valvontalautakunnan puoleen http://www.valvontalautakunta.fi/valvontalautakunta 

Vaihtoehtoisesti asiakas voi kääntyä kuluttajaneuvonnan puoleen http://www.kkv.fi/Tietoa-KKVsta/asiointi/kuluttajaneuvonta/ tai lopulta tehdä valituksen Kuluttajariitalautakunnalle http://www.kuluttajariita.fi/fi/index/kuluttaja-asiat/kuluttaja-asiat/tavaratjapalvelut.html